Vergaderzalen te huur in het CIB Oost-Vlaanderen-gebouw

Bent u op zoek naar een vergaderzaal, zoek niet verder, CIB Oost-Vlaanderen kan u volgende zalen aanbieden:

 

- Onze grote vergaderzaal met ruimte tot 22 personen (max. capaciteit van 8 personen in tijden van Corona) voorzien van beamer, airco, schrijfbord en gebruik digitaal scherm via eigen pc/login mogelijk onder begeleiding wordt ter
  beschikking gesteld voor de prijs van € 100 voor een halve dag en € 180 voor een volledige dag. Koffie, water en frisdranken kunnen verkregen worden aan € 3,00/stuk. *

- Onze kleine vergaderzaal met ruimte tot 8 personen (max. capaciteit van 4 personen in tijden van Corona) voorzien van een schrijfbord, airco en gebruik digitaal scherm via eigen pc/login mogelijk onder begeleiding wordt ter
  beschikking gesteld voor de prijs van € 75 voor een halve dag en € 100 voor een volledige dag. Koffie, water en frisdranken kunnen verkregen worden aan € 3,00/stuk. 

 

Reservatie mogelijk tijdens de kantooruren, volgens beschikbaarheid.

 

*Plexiglas voorzien in de grote vergaderzaal.

  Handgels beschikbaar in beide zalen.

 

Indien u bijkomende informatie nodig heeft of een reservatie wenst vast te leggen, aarzel niet ons te contacteren via het secretariaat op het nummer 09/220 22 05.


Lees verder:

Te huur: Kantoorruimtes te Zwijnaarde

Nieuwe kantoorruimtes vrijgekomen in ons gebouw te Zwijnaarde.

 

Op het gelijkvloers van ons gebouw zijn 2 kantoorruimtes vrijgekomen namelijk kantoor 1 en 2 (bevinden zich naast de ingang).
Deze hebben elk een oppervlakte van 12,56 m².
De prijs bedraagt 300 euro excl. 21% btw/maand afzonderlijk of 450 euro als ze samen verhuurd worden. (2 maanden huurwaarborg via Korfine, kost plaatsbeschrijving 100 euro.)

Mogelijkheid om een tussendeur tussen beide ruimtes te plaatsen is bespreekbaar. De kantoren zijn gedeeltelijk bemeubeld. Er is airconditioning voorzien in kantoor 1.

Mogelijkheid tot jaarcontract. Incl. EGW, enkel telefonie en internet zelf te voorzien. (eventueel wel bespreekbaar)

Mogelijkheid tot gebruik kleine vergaderzaal, 2x/maand mits reservatie en op basis van beschikbaarheid.

Gebruik van parkeerplaatsen op basis van beschikbaarheid.

Gedeelde keuken.

  •  

Tijdens de kantooruren kan u altijd op afspraak met ons secretariaat deze kantoren bezoeken. Bel ons op 09/220 22 05.
Kent u iemand die op zoek is naar een aangename werkplek? Dan kunt u rekenen op een eenmalige nettocommissie van 15% berekend op jaarbasis.

Foto's van de ruimtes kan u in onderstaande link terugvinden.


Lees verder:

Beleggen in vastgoed? Meerdere mogelijkheden...

De interesten op leningen staan historisch laag. Geld op de bank brengt weinig of niets op.
Zowel voor de eigen woning als voor een huurwoning is en blijft vastgoed de beste en betrouwbaarste investering.

Vandaag wonen 74% van de Vlaamse gezinnen in een eigen woning. De vraag naar huurpanden zal echter volgens alle studies sterk toenemen. Een woning kopen of bouwen om te verhuren, zal door de grote vraag een mooie opbrengst opleveren. Wil je zelf geen tijd steken in de verhuring, de plaatsbeschrijving, ... dan kan je een beroep doen op een rentmeester/vastgoedmakelaar die dit alles voor een vast percentage voor jou regelt.

PROJECTGROND
Beschik je over een projectgrond, dan kun je samenwerken met een ervaren promotor. Indien je deze kan kopen onder de opschortende voorwaarde van het bekomen van de gevraagde vergunningen kan daar voor de verkoper een hogere prijs tegenover staan. Het risico om te veel te betalen omdat men achteraf geen vergunning kan bekomen voor het geplande project, valt immers weg. Bij bouwgronden zal een prijs per m2 gerekend worden maar wel in functie van de ligging en de perceelgrootte. Hoe kleiner een bouwgrond, hoe duurder per m2. Bij appartementen zal de prijs niet per m2 grond zijn, maar verschillen naargelang het aantal appartementen van een gemiddelde grootte waarvoor vergunning verkregen kan worden. Als op dezelfde grond 10 appartementen kunnen gebouwd worden in plaats van 5, zal de waarde natuurlijk verschillend zijn. Bij een opschortende voorwaarde kan men naast een minimumprijs ook een waarde plaatsen in functie van het vergunde aantal. Je kan ook werken met een opstalrecht. In dat geval blijft de verkoper eigenaar van de grond, kan de volledige ontwikkeling gebeuren door de promotor en dit eventueel voor zijn rekening. Je krijgt je eigendom in stukken betaald naargelang er loten verkocht worden met hierbij uiteraard een maximumtermijn afhankelijk van de grootte van het project. Gezien de promotor niet zelf hoeft te investeren in de grond, kun je in ruil een hogere prijs bedingen. De toekomstige kopers kopen rechtstreeks de grondaandelen van jou en betalen daarop registratiekosten en geen 21 % btw.

HERINVESTEREN
In de hierboven opgesomde mogelijkheden krijgt de verkoper een mooie som geld voor zijn eigendom. Vraag is wat je hiermee nu het beste doet? Op de bank plaatsen aan de gekende lage opbrengst of herinvesteren, bijvoorbeeld in je eigen project? Als je jouw som geld elders investeert, moet je de grond aankopen en daarop registratierechten of btw betalen. Als je bijvoorbeeld je eigen grond ruilt voor een of meerdere appartementen of woningen in het eigen project, hoef je de grond niet meer te kopen aangezien je al eigenaar bent en spaar je heel wat kosten uit. Daarenboven kun je gezien het project nog gestart moet worden, perfect de ligging, indeling en afwerking kiezen. Een andere mogelijkheid is om een joint venture aan te gaan met de promotor. Je brengt de grond in (waarvoor je vergoed wordt) en een deel van de investering voor de gebouwen. De promotor brengt zijn ervaring in en zorgt voor de praktische afhandeling van het project. Hij brengt ook het resterende kapitaal in voor de realisatie van het project. Je spreekt op voorhand een winstverdeling af.
Concluderend kunnen we dus stellen dat als je het geld niet meteen nodig hebt, er een grotere opbrengst gerealiseerd kan worden door een goede samenwerking op te zetten.
Uiteraard ga je niet met iedereen in zee. Kan de promotor jou een bankwaarborg leveren waarbij je 100 % bent ingedekt bij financieel onvermogen?

KANTOORGEBOUWEN
Net als voor woningen, viel er ook voor kantoorgebouwen een belangrijke prijsstijging te noteren. Er is veel vraag en weinig aanbod. Ook bij de kantoormarkt is de tendens naar nieuwbouw met een goede bereikbaarheid merkbaar.
In de Vlaamse kantoorsteden (Antwerpen, Gent, Mechelen, Leuven en Hasselt) is de laatste vijf jaar 370.000 m2 verhandeld aan nieuwe of vernieuwde gebouwen.
In Antwerpen loopt de prijs per m2 op tot 160 euro. Winkelvastgoed daarentegen is meestal geen goede belegging meer.

 

Willy Haegens

Ere-voorzitter CIB en Fexpro

* Artikel verschenen in de CIB-edititie van DE ZONDAG  op 15 maart 2020.



Voetbalevent 17 mei 2019 - Oostende

Vastgoedmakelaars overklassen notarissen.

 

 

Op 17 mei 2019 gingen onze makelaars uit de vastgoedsector en de notarissen naar jaarlijkse gewoonte opnieuw de strijd met elkaar aan tijdens een vriendschappelijke voetbalmatch in de Versluys arena.

Jean-Marie Dedecker was dit jaar eregast en gaf de aftrap op het veld van KV Oostende. 
Daarnaast mochten wij onze ploeg versterken met drie extra topspelers, namelijk Timmy Simons, Tim Smolders en Stijn De Smet.


Dit jaar trokken wij, de vastgoedmakelaars aan het langste eind, ze speelden de notarissen met 8-2 naar huis. De vorige twee edities waren de notarissen telkens de beste, maar nu mogen wij de wisselbeker een jaar lang een plaats geven!

 

Lees het volledige artikel:

http://magazine.knack.be/makr/epaper/104/2019/21/Nq8fAvr4N0hlY9s5D3zwNQo9iMjRV2g7y+k34HnQnvw=/3DI/html5/index.html



Easyfairs uitgeroepen door ”Best Managed Company”!

Easyfairs, deel van de groep Artexis Easyfairs, die o.a. Flanders Expo beheert alsook daar de jaarlijkse BIS-beurs organiseert, is door Deloitte uitgeroepen tot “Best Managed Company (BMC)!”

BIS-beurs is een beurs waar wij, CIB Oost-Vlaanderen al jarenlang actief aan meewerken.

 

Easyfairs door Deloitte uitgeroepen tot “Best Managed Company”.

 

Easyfairs is op vrijdag 3 mei door Deloitte uitgeroepen tot "Best Managed Company” en heeft nu het exclusieve recht om het BMC-keurmerk te gebruiken. Deze nieuwe erkenning volgt kort nadat we in 2018 werden uitgeroepen tot “Onderneming van het Jaar®” en in 2019 het certificaat Great Place to Work® ontvingen.

 

Het Best Managed Companies (BMC)-programma coacht en erkent particuliere ondernemingen die op het hoogste niveau presteren. Om voor het BMC-label in aanmerking te komen, moet het bedrijf een gedetailleerde aanvraag indienen, die vier domeinen beslaat: strategie, capaciteiten, inzet en financiële resultaten.

“Het is een grote eer om erkend te worden als Best Managed Company, maar dit is veel meer dan zomaar een badge: het draait ook om een permanent proces van leren en verbeteren. Tijdens de voorbereiding van de 13.000 woorden tellende aanvraag die we indienden, hebben we veel geleerd over ons bedrijf, zijn kracht en grote eigenheid, en de best practices waarmee Easyfairs zich onderscheidt. We hebben ook acties geïdentificeerd die we kunnen en moeten ondernemen om verder te evolueren”, vertelt Eric Everard, oprichter van Easyfairs en CEO van de Groep.

Meer dan gelijk welke andere beursorganisator heeft Easyfairs de afgelopen jaren een zeer concrete strategische visie uitgestippeld om de gemeenschappen waar het voor werkt te betrekken en hen in staat te stellen om "de toekomst te bezoeken".
 
“Elk evenement moet ten dienste staan van de gemeenschappen, hen een blik op hun toekomst bieden, directe contacten tussen de leden van dezelfde gemeenschap vergemakkelijken en hen een echt transformerende ervaring bieden”, verklaart Anne Lafère, Chief Operations Officer, Easyfairs. “Meer in het algemeen willen we toonaangevend zijn op het vlak van technologie en marketinginnovatie om de Return on Investment (ROI) en Return on Time (ROT) van onze bezoekers en exposanten te verbeteren.”
 
Veel van de strategische initiatieven die in de aanvraag worden beschreven, maken deel uit van het “Good2Great”-plan van Easyfairs. Good2Great, gelanceerd in december 2017, is een programma binnen de hele onderneming om de portefeuille van evenementen en locaties en de operationele efficiëntie van Easyfairs te optimaliseren. De volgende fase, “Beyond 2020”, heeft als doel een strategische langetermijnvisie te ontwikkelen voor het veroveren van nieuwe markten en gebieden.
 
Zowel Eric Everard als Chief Operations Officer Anne Lafère benadrukken dat de basis voor het succes van Easyfairs ligt bij het aantrekken, ontwikkelen en behouden van talent. Lafère licht toe: "Onze Easyfairs Academy, met als motto 'Boost your future', promoot en ondersteunt een cultuur van levenslang leren, waarbij alle medewerkers van Easyfairs, ongeacht hun geografische locatie en verantwoordelijkheden, met alle belangrijke competenties in aanraking komen door middel van responsief lesmateriaal en het gebruik van de nieuwste e-learningtechnologieën. De benoeming tot BMC zal ons merk verder versterken bij onze medewerkers. Easyfairs is een geweldige plek om te werken!”
 
Sinds de oprichting 20 jaar geleden kende Easyfairs een groei van 13% per jaar, dankzij de lancering van nieuwe eventmerken, de ontwikkeling en geocloning van bestaande merken en de overname van merken van andere organisatoren. “Ieder jaar herinvesteren we 80% van onze winst in toekomstige projecten en activiteiten”, vertelt Everard. Easyfairs heeft momenteel 750 medewerkers in dienst, organiseert 218 evenementen in 17 landen en beheert beurshallen in België, Nederland en Zweden.

“De bekroning tot Best Managed Company is een grote kroon op het werk van elke werknemer in het bedrijf. We ontwikkelden een unieke bedrijfscultuur, waarin iedereen actief wordt aangemoedigd om dingen ‘easier’ te maken: de beleving voor onze bezoekers, exposanten, partners en medewerkers vereenvoudigen en verbeteren, en alles gebruiksvriendelijk, vernieuwend en transformerend maken”, besluit Everard.

 

Artexis Easyfairs is in 2013 formeel samengevoegd tot één organisatie met een gemeenschappelijke bedrijfsidentiteit en missie: ‘Visit the future’. De gezamenlijke visie is ‘community’s dienen, toonaangevend zijn op het vlak van marketing en technologie, talent ontwikkelen en best practices binnen de Groep delen’.

De nieuwe Groep heet Artexis Easyfairs en omvat twee divisies die elk onder een andere merknaam handelen:

Easyfairs: organisator van evenementen, die community’s een blik gunt op hun toekomst, hen de tools en knowhow aanreikt om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien en een positieve ervaring biedt die hun leven kan veranderen.

Artexis: eigenaar en manager van evenementenlocaties, die gepersonaliseerde en vernieuwende diensten biedt om de evenementen van de onderneming tot een succes te maken en tegelijk de gemeentelijke, lokale en regionale economie te stimuleren en te ontwikkelen.

 



Onze Partners

FED-net vzwEasyfairs
  • Logic Immo
  • BTV
  • Roularta-Immovlan
  • Concordia
  • Luminus
  • KBC
  • Oris
  • Liantis
  • COVAST
  • FDM Print Group
  • Akanta
  • Flamée & Partners
  • Optima Sys